Logo

Dieta acum, pentru un corp de vis la vara

Author: admin
Posted: 4 years ago
Read: 6132 times
Dieta acum, pentru un corp de vis la vara Image

Dieta acum, pentru un corp de vis la vara

Noutati

Temperaturile ridicate şi vremea frumoasă din ultimele zile ne face să ne gândim şi mai mult la plajă, nisip alb, costum de baie, valuri...Însă, kilogramele în plus ne "bântuie", ca urmare a răsfăţului din perioada sărbătorilor de iarnă.

Specialiştii în nutriţie consideră ineficiente dietele drastice, mai ales în această perioadă, deoarece organismul se reface după o iarnă lungă. Cel mai bine este să fim atenţi la ce mâncăm, să renunţăm la dulciuri, făinoase, grăsimi. De fapt, ştim cu toţii ce este bine şi ce nu într-un proces de slăbire.

Bucătăria este "inima" casei, dar şi locul în care se pot lua măsuri atunci când ne dorim să pierdem în greutate. Dacă ţi-ai propus să ai o talie subţire, iată la ce trucuri să apelezi:

1. Depozitarea fructelor şi legumelor în pungi

Spală şi taie fie struguri, pepene galben, kiwi, căpşuni, fie morcovi, ardei, ţelină şi pune-le în pungi, în frigider. Aşază-le strategic, astfel încât acestea să fie cel mai uşor de "apucat" când vrei să ronţăi ceva. Asigură-te că acestea sunt chiar la nivelul ochilor şi că sunt primul lucru pe care îl vezi atunci când deschizi uşa frigiderului.

2. Un bol cu salată înainte de felul principal

Pregăteşte un recipient mare cu salată! O salată înainte de felul principal te va sătura suficient de mult, reducând riscul să mănânci peste măsură la felul de bază. Taie morcovi, roşii, salată verde, ardei roşu, ţelină, etc, pune-le într-un castron mare şi toarnă puţin ulei de măsline. Beneficiezi de sănătate pură şi de calităţi nutritive ridicate.

3. Porţii mici şi dese...cheia în slăbit!

Dacă vrei să ştii cât mănânci, nu trebuie decât să măsori cantitatea din farfurie cu ajutorul unei ceşcuţe (alege fie una gradată, fie una al cărei gramaj îl cunoşti cu exactitate). Odată ce ştii cantitatea, mănâncă porţii mici din 3 în 3 ore şi fii atent la calitatea nutritivă a alimentelor pe care le mănânci.

De asemenea, poţi recurge la câteva aprecieri estimative ("din ochi"). De exemplu, un cartof copt nu va fi mai mare decât mouse-ul computerului, o porţie de pizza nu va depăşi dimensiunea unei farfurii mici, iar o clătită va fi cam cât un compact disc.

4. Gustări sănătoase la locul de muncă

Ştii ce se întâmplă atunci când mănânci chips-uri sau biscuiţi din cutie. Practic, ajungi să termini tot pachetul! Aşa că optează pentru gustări sănătoase, cum ar fi nucile, migdalele, caju, goji etc şi răsfaţă-te cu ele chiar la birou. Cu siguranţă le vei face poftă şi colegilor, care, la rândul lor, îţi vor imita obiceiurile culinare.

5. Congelarea fructelor şi legumelor

În supermarketuri găseşti saci alimentari pe care îi poţi umple cu fructe şi legume proaspete şi apoi să-i bagi în congelator. Vei economisi nu numai bani, dar le vei avea la îndemână în momentul în care găteşti piureuri, iaurturi, paste, supe şi omlete. Poţi, de asemenea, să pui la congelator legume pasate, excelente la supe creme, sosuri etc.

6. Doza zilnică de...smoothie

Pentru acele dimineţi în care te grăbeşti, pregăteşte un cocktail sau un smoothie din fructe proaspete şi cereale integrale. Vei avea macronutrienţi de bună calitate, care te vor ţine sătul până la prânz.


7. Adio alimentelor nesănătoase

Dacă vrei să slăbeşti, mai întâi debarasează-te de toate acele alimente nocive pe care le ai bine pitite prin sertare sau dulapuri. Ia-ţi adio de la sucurile carbogazoase, dulciurile rafinate, produsele junk food şi înlocuieşte-le cu mâncăruri sănătoase, delicioase, extrem de benefice în procesul de slăbire.


Catalina B.

Share it!
Tags:


Post a comment

You must be logged in to leave comments. Please login by clicking here.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments yet.