Logo

De la legenda la actualitate!

Author: admin
Posted: 4 years ago
Read: 9646 times
De la legenda la actualitate! Image

De la legenda la actualitate!

De la legendă – la actualitate…

Fiecare urbe îşi are legendele ei, localnicii se mândresc cu ele. Despre cartierul Rahova, se ştie că numele său vine de la victoria obţinută la Rahova de armatele române, în 9 noiembrie 1877. Calea Rahovei a fost cunoscută în trecut sub denumirea de Podul Calicilor sau Drumul Florăreselor, principalul drum de acces către Alexandria. Numele de pod venea de la scândurile de lemn cu care era pavat, acesta fiind un material mai ieftin decât piatra. Podul Calicilor era înconjurat de cerşetori şi oameni nevoiaşi dar autorităţile i-au alungat şi au redenumit strada în Calea Craiovei pentru a îndepărta reputaţia proastă.
  
Astăzi autorităţile nu mai au unde să alunge oamenii nevoiaşi şi îi răsfaţă schimbând bordurile la aproximativ 4 ani, înainte de alegeri! Înainte de alegeri se mai reabilitează câteva blocuri, poate până în 2050 se realizează reabilitarea întregului sector 5! Se reasfalteaza drumuri care nu au nevoie de reasfaltare iar cel ca şoseaua Bucureşti - Măgurele, care a devenit un adevărat calvar pentru circulaţie va fi finalizat poate “la anu şi la mulţi ani!”şi toate pe banii contribuabililor…

Să se lucreze noaptea, când nu este trafic, nu s-a auzit în sectorul 5! Muncitorii încep activitatea dimineaţa, de ce nu chiar la ora 8.00. Curios este că sapă, lucrează, acoperă zona, se mută puţin mai sus, sapă, lucrează, acoperă, şi se întorc unde au săpat acum o săptămâna şi sapă iar. În mod sigur muncitorii de pe teren nu au mare vină, dar managerul lucrării? Firme care câştigă licitaţii preferenţial, dar care nu ar trebui să li se mai dea voie să lucreze, dacă nu chiar să plătească pagube.

Stai la semafor şi o jumătate de ora, ai timp berechet să vezi cum se lucrează, stai pe banii tăi, rupi maşina tot pe banii tăi! Nu mai zic nimic de borduri (chiar am citit de curând un articol despre “borduriada”). Se sfărâmă trotuare care sunt asfaltate mulţumitor de bine, şi se reasfaltează. Şi bineînţeles că apoi iarăşi se vor schimbă bordurile… perpetuum mobile.
Sfidare la adresa bietului cetăţean. Probabil banii pentru infrastructură, de la buget, banii noştri, ai sectorului, cu care s-ar putea să realize multe alte lucrări în folosul cetăţeanului “se spală” parcurgând un circuit dubios, la firme, la edili…şi cine mai ştie ce alegeri se sponsorizează cu ei. La fel ca banii luaţi fraudulos de şoferii de pe maxi-taxi, fără a da bilet, îngrămădind în maşini cetăţenii ca pe oi. Bani care în mod sigur se împart cu managerii firmelor particulare de transport şi de care în mod sigur autorităţile ştiu dar nu fac nimic. (Mi-a mai venit în minte cu această ocazie despre munca la negru care este altă poveste, altă legendă, despre care s-ar putea povesti multe, şi despre care autorităţile ştiu, dar nu fac nimic.)

În rest, suntem mândri că suntem români… Fiecare urbe îşi are legendele ei, localnicii se mândresc cu ele... Ele, legendele, sunt moştenirea lor. Legendele povestesc despre trecut şi chiar dacă sunt puţin nuanţate, reprezintă până la urmă istoria acelor locuri, acelor oameni.
Se spune că oamenii sfinţesc locul! Şi dacă cândva, pe Calea Rahovei s-au dus lupte în urma cărora ţara noastră a devenit independentă, putem spune că oamenii aceia chiar au sfinţit locul acesta. Mă întreb ce vor povesti nepoţii noştri despre realizările noastre. Azi nu mai există noţiunea de patriotism, doar cea de democraţie, prin care nu se înţelege să construieşti, ci să furi, să distrugi.
Cred că se confundă democraţia cu anarhia, cu a face ce vrei fără să răspunzi pentru faptele tele...
”După noi, potopul...”

Autor: Rodica Iancu/Mentiune Concurs Legende Urbane

Share it!
Tags: rahova, legenda, zappernews


Post a comment

You must be logged in to leave comments. Please login by clicking here.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments yet.