Logo

De ce ar trebui sa postim?

Author: admin
Posted: 4 years ago
Read: 6146 times
De ce ar trebui sa postim? Image

De ce ar trebui sa postim?

Postul, pentru mulţi dintre noi, este considerat o corvoadă sau o oprelişte prea dură de la anumite alimente. Însă, o pauză de la grăsimile animale şi de la tot ce ţine de lapte, ouă sau brânză aduce numeroase beenficii pentru sănătate.

Înlocuirea lor cu produse vegetale, soia, legume, fructe şi oleaginoase ne \"încarcă\" organismul cu substanţe nutritive şi ni-l detoxifică.

În topul celor mai bune alimente de post se situează soia. Cu un conţinut de 36 % proteine, aminoacizi esenţiali şi acizi graşi Omega 3, soia previne bolile cardiovasculare, infecţiile de orice fel şi ne apără de cancerul de sân şi de prostată.

Soia se poate consuma sub diferite forme, fie că este vorba de lapte, iaurt sau brânză tofu. Granulele, cuburile şi boabele de soia pot fi fierte şi folosite în ciorbe, tocăniţe, chiftele sau în alte combinaţii.

Pe lângă soia, benefice sunt fructele, legumele şi zarzavaturile, carbohidraţi care ar trebui să reprezinte 60 % din dieta zilnică. Deoarece postul Paştelui se ţine primăvara, când pieţele şi supermarketurile abundă în verdeţuri şi crudităţi, din dieta unei persoane care ţine post nu ar trebui să lipsească niciun aliment proaspăt, pe care îl găseşte pe tarabele precupeţelor.

De pe listă nu trebuie omişi cartofii, orezul, pastele, pâinea integrală, tot carbohidraţi, însă cu un conţinut ridicat de calorii. Drept urmare, aceste alimente trebuie consumate cu moderaţie, suficient cât să ne sature.

De asemenea, postul este perioada ideală pentru a consuma uleiuri sănătoase, de tipul uleiului extravirgin de măsline, de floarea-soarelui, de porumb, din palmier sau din cocos. În salate, tocăniţe, ghivece, musaca sau în oricare altă combinaţie culinară de post, uleiurile sunt dătătoare de grăsimi bune, asimilate uşor de către organism.

Ştim cu toţii că postul este şi o perioadă în care avem tendinţa să ciugulim tot timpul. De aceea, nucile, migdalele, seminţele de floarea soarelui, fisticul, caju, goji etc sunt alimentele perfecte cu care putem păcăli senzaţia de foame. Datorită conţinutului lor în grăsimi nesaturate, sănătoase, fructele oleaginoase previn depunerile de colesterol pe pereţii arterelor şi ne satură mai repede.



Catalina B.

Share it!
Tags:


Post a comment

You must be logged in to leave comments. Please login by clicking here.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments yet.