Logo

Cum sa reduci portiile de mancare

Author: admin
Posted: 4 years ago
Read: 11501 times
Cum sa reduci portiile de mancare  Image

Cum sa reduci portiile de mancare

De cele mai multe ori, ne lăsăm păcăliţi de gustul bun al preparatului şi uităm să ne mai oprim din a mânca. Consecinţele le ştim cu toţii: kilograme în plus, probleme de sănătate, neîncredere de sine, izolare etc.

Când gătim, este bine să ne concentrăm pe produsele alimentare cu multe calităţi nutritive, dar cu puţine calorii, şi pe cantitatea de mâncare. Cu cât preparam mai multă mâncare, cu atât suntem mai tentaţi să mărim porţiile din farfurie.

Chiar dacă alegem să gătim acasă, în detrimentul unei cine în oraş, asta nu înseamnă că putem mânca orice şi oricât, mai ales dacă am făcut abuz de grăsimi, ulei sau prea multă prăjeală a ingredientelor.

Cantitatea de alimente pe care alegem să o mâncăm joacă un rol important în strategia de echilibru energetic. Cei mai mulţi oameni mănâncă şi beau mai mult atunci când li se servesc porţii mai mari. Ne aducem aminte cu toţii şantajul la care eram supuşi de către părinţi ori de câte ori nu mâncam tot din farfurie: ’Dacă nu mănânci tot din farfurie, nu ieşi la joacă’; ’Dacă nu termini din farfurie, nu primeşti îngheţată’ şi lista poate continua. Acum, adulţi fiind, ce-ar fi dacă am ’şantaja’ noi porţiile de mâncare? Alegerea porţiilor mai mici ne pot ajuta să pierdem în greutate, să ne menţinem sănătoşi şi să ţinem medicul departe. De asemenea, includerea legumelor şi fructelor în alimentaţie ne va sătura mai repede şi ne va conferi mai multă energie.

Există cazuri în care dăm vina pe stres, depresie, griji, rutină, despărţiri amoroase. Însă aceste cazuri nu sunt motive pentru a mânca o cantitate mult mai mare decât am avea nevoie! Riscăm să alunecăm de tot în prăpastia problemelor în momentul în care realizăm că niciun obiect vestimentar nu ne mai încăpe.

Citeşte continuarea pe eatermagazine

Share it!
Tags: portii, mancare, cantitate, kilograme


Post a comment

You must be logged in to leave comments. Please login by clicking here.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments yet.