Logo

USA/ Black Friday nu mai e ce a fost!

Author: admin
Posted: 9 months ago
Read: 5762 times
USA/ Black Friday nu mai e ce a fost! Image

USA/ Black Friday nu mai e ce a fost!

RO

Astăzi, când scriu acest articol, este Black Friday – 25 noiembrie 2016, dar în mod surprinzător, lumea nu a fost atât de entuziasmată de unul dintre cele mai mari evenimente de shopping ale anului. Black Friday este organizat în vinerea de după Ziua Recunoștinței, dar în America, magazinele din lumea reală se confruntă din ce în ce mai des cu magazinele online și abia țin pasul cu ele.  

Nu e vorba că oamenii nu mai cumpără produse din lumea reală – peste 137 de milioane de consumatori, adică 59% dintre ei, sunt așteptați să cheltuie bani în magazinele reale în weekendul Black Friday, potrivit Federației Naționale de Retail.  

După asta urmează Lunea Cyber, organizată pe 28 noiembrie, ziua cu cele mai mari reduceri online din an. Bunuri în vârstă de peste $3,36 miliarde de dolari se așteaptă să fie vândute, potrivit Adobe Digital Insights.

Psihologul Kit Yarrow a declarat că Black Friday nu mai este un eveniment atât de important pe cât era în trecut pentru că adevăratele reduceri încep abia de Lunea Cyber și în toată lumea decembrie. „Black Friday și-a pierdut identitatea și avântul. A ajuns exagerată, iar cumpărăturile online i-au furat avântul” spune Yarrow. 

Ea a adăugat că „reducerile sunt la fel ca și anul trecut și totuși, până la urmă, cât de multe televizoare cu ecran plat mai avem nevoie?”

Matthew Shay, președintele Federației Naționale de Retail a declarat că „perioada aceasta a anului se referă la găsirea cadourilor potrivite care se încadrează în buget.”

Ana Serafin Smith de la Federația Națională de Retail explică importanța evenimentului Black Friday: „este singurul moment experențial pe care îl oferă retailerii consumatorilor în timpul sezonului sărbătorilor și de care se pot bucura alături de prieteni și familie și cu restul lumii pe rețelele de socializare.”

„Cel mai mare obstacol de care trebuie să treacă retailerii este mediul online. Faptul că ei au combinat mediul online cu cel real arată că au aflat că generația milenială preferă să învețe online totul despre produsele pe care le vor, iar mai apoi să meargă la magazin și să le ia de acolo. Le confirmă din nou decizia că $1000 pe un nou televizor Samsung este cea mai bună” a adăugat doamna Smith.  

Este de asemenea posibil ca lipsa de entuziasm de anul acesta de Black Friday să fie afectată de lupta crâncenă din cadrul alegerilor pentru prezidențiale care a fost câștigată de Donald Trump. Acest lucru a întristat întreaga Americă. Clienții triști nu sunt un semn bun pentru industria de retail.  

După cum a declarat doamna Yarrow, „a fost o cursă lungă și dificilă. Indiferent dacă cel pe care îl susțineai a câștigat sau a pierdut, majoritatea vor o scăpare. Mai adaugă aici și o siguranță economică și cred că vom avea parte de un sezon foarte bun în retail.”

Retailerii au încercat să facă față acestui lucru amestecând reducerile și dezvoltând niște oferte mai atractive pentru tot felul de cumpărători și cel mai important, au vândut și online, dar și offline.  

Smith explică faptul că „astfel, ei pot să atragă tot felul de tipuri de consumatori moderni. Așa arată retailerii că ei își ascultă clienții când aceștia spun ce le place și ce nu le place.” 

Autor: Raghav Hegde - India
Traducător: Raluca Ivanovici
Sursa photo: www.toucharcade.com

EN

It’s Black Friday today, at the time of this writing – November 25, 2016, but surprisingly, there really hasn’t been much enthusiasm for one of the biggest shopping events of the year. Black Friday is held the day after Thanksgiving, but in America, brick-and-mortar retailers find themselves under a lot of stress from online stores, and are finding it difficult to keep up.

It’s not that shopping at offline stores is dead – over 137 million consumers, or 59 percent of buyers are expected to shop at brick and mortar stores this Black Friday weekend, according to the National Retail Federation.

Following that, there is Cyber Monday, to be held on 28 November, which is the biggest online sales day of the year. Over $3.36 billion worth goods are expected to be sold on that day, according to Adobe Digital Insights.

Consumer psychologist Kit Yarrow says that Black Friday is no longer as important an event as it once was, because the real bargains actually begin on Cyber Monday and run through the rest of December. “Black Friday lost its identity and oomph. It’s overhyped and online shopping has stolen its thunder,” Ms. Yarrow says.

She adds, “the deals are pretty much the same as last year and really, how many big-screen TVs do we need?”

Matthew Shay, president of the National Retail Federation says, “This time of year is about finding the right gifts while staying on budget.”

Ana Serafin Smith of the National Retail Federation explains the importance of Black Fridat: “It’s the only experiential moment retailers offer them during the holiday season that they can share with friends and family and then share it with the rest of the world on social media.”  

“The biggest hurdle retailers had to go through was getting online. As they started to improve the quantity of products online to what they had in the store allowed them to connect because millennials love to do a lot of their research online and then walk into the store to purchase it. It reaffirms their decision that to spend, say $1,000 on a new Samsung TV, is the best decision for them,” Ms. Smith adds.

It is also possible that the lack of enthusiasm for this year’s Black Friday has to do with the bitterly fought Presidential election, which was won by Donald Trump. This sent half of America into a depression, to say the least. Depressed buyers are never a good sign for the retail industry.

As Ms. Yarrow says, “It was a long, tough election. No matter if your candidate won or lost most seem to want a respite – even an escape. Add to that a relatively stable sense of personal economic security and I think it’ll be a solid holiday shopping season.”

Retailers have tried to cope with this by mixing up the deals and making more attractive offers for different customer demographics, and most importantly, selling online as well as offline.

Ms. Smith explains, “That way they can appeal to all the different types of modern consumers we have now. That’s the retailers’ way of showing that they’re listening to their customers and paying attention to what they like and don’t like.” 

Author: Raghav Hegde - India

Share it!
Tags: black friday, usa, shopping, reduceri, economie, europa, trump, alegeri,


Post a comment

You must be logged in to leave comments. Please login by clicking here.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments yet.