Logo

Superstitia canadienilor!

Author: admin
Posted: 2 years ago
Read: 4481 times
Superstitia canadienilor! Image

Superstitia canadienilor!

RO

Stereotipul Tim Horton’s

Canadienii sunt generoși, iubitori, puternici și curajoși. Dar, ei își iubesc cafeaua un pic cam prea mult. Unul dintre cele mai populare glume pe seama canadienilor este iubirea lor fată de Tim Horton’s. Nimeni nu poate spune că ei nu iubesc cafeaua, dar de ce se iau atât de multe națiuni de ei deoarece își iubesc cafeaua atât de mult? Multe alte națiuni precum Spania și Italia iubesc cafeaua la fel de mult ba chiar mai mult, și Anglia are o obsesie cu ceaiul, dar, ce e atât de special la stereotipul Tim Horton’s? Ei bine, este deoarece este canadian!

Tim Horton’s este o firmă de cafea care este deținută de către canadieni, meniurile și stilurile de pregătire sunt făcute special pentru mâncărurile pe care le consumă canadienii. Acest loc a devenit locul preferat al oamenilor care doreau să mănânce ceva și să bea o băutură caldă în timpul iernii, orice și-ar fi dorit o femeie sau un bărbat se putea găsi acolo. Odată cu trecerea anilor, firma a devenit din ce în ce mai populară. Să fim serioși, canadienii se mândresc cu tara lor la fel de mult ca și alți patrioți ai lumii.

Deci, cu cat canadienii se mândreau mai mult cu Tim Horton’s, cu atât stereotipul devenea mai popular. Încă de la apariția sa însă, Tim Horton’s (cunoscut de asemenea sub numele de „Timmies) a devenit o firmă internațională. Deși nu s-au schimbat multe lucruri la meniurile pe care le servesc, unele au fost schimbate, și cu ele s-a pierdut și autenticitatea canadiană.

Însă majoritatea canadienilor iubesc Tim Horton’s. Canadienii vizitează acel loc pentru a manca ceva sau pentru a bea niște cafea, dar și-a pierdut din calitatea aceea… calitatea tradițională pe care o găseai în satele micuțe ale Canadei, calitatea care făcea orice canadian să se simtă patriot.

Pentru mulți Timmies este cea mai bună cafenea din lume. Pentru alții acea cafenea și-a pierdut originalitatea din minutul în care a devenit internațională. Majoritatea tinerilor au continuat să frecventeze acest local, dar este foarte clar că regulile s-au schimbat. Poate peste 100 de ani, nimeni nu va mai auzi de canadieni și de conexiunea lor cu Tim Horton’s. Sau poate va rămâne un stereotip pentru totdeauna, precum siropul de arțar și elanii de pe drumuri. Canadienii sunt foarte mândri de istoria lor, Timmies era înainte o parte a istoriei lor, dar acum, deși mulți încă iubesc acest local, au considerat faptul că alte stereotipe ar trebui să îl înlocuiască pe acesta deoarece este învechit.

Doar dacă bei cafeaua dintr-un loc nu înseamnă că ești un canadian mândru, dar trebuie să recunoaștem că este un lucru foarte comun printre canadieni. Pentru unii, este o glumă – fie că sunt canadieni sau nu – iar pentru alții Tim Horton a degenerat tara cu o superstiție prostească.

Autor: Kay - Canada
Traducator: Radu Ivanovici
Sursa photo: www.huffingtonpost.ca

EN

The Tim Hortons Stereotype

Canadians are kind, loving, generous, strong, and brave.  But, they do love their coffee.  One of the most frequent jokes made in expense of Canadians is that they love their Tim Hortons.  Theres no question that coffee loving is true, but what about all of the other cultures in the world?  After all, Spain and Italy are common places where you can find a cup of coffee at all hours, and England has the same obsession with tea.  So, whats so special about the “Tim Hortons Stereotype?”  Well, its because its Canadian!

In the beginning, Tim Hortons was owned by Canadians, and the menu and styles reflected the kinds of things that Canadians wanted.  This grew to be the favourite place of those looking for a bite to eat, or a warm drink on a cold winters day, whatever the common man or woman needed to get by.  As the years went on, more and more turned to this chain instead of something international.  After all, Canadians have pride for our their country just like all the others out there.

So, more and more, Canadians flocked to Tim Hortons and the stereotype was born.  Since its birth, however, Tim Hortons, or “Timmies”, as it is often called, has stopped being a Canadian chain, and was bought out be an international company.  While there are some things on the menu that did change eventually, it stayed mostly the same, but the sentiment started to drift.

After all, not everyone in Canada likes Tim Hortons.  Canadians still go there for a nice cup of coffee and a bite to eat, but it doesn have the small town feel anymore that attracted the crowd in the first place.  The stereotype still exists because Tim Hortons was a Canadian tradition for so long that Candians still go there in order to feel that pride.

For some, there is still a lot that goes along with Timmies.  For others, the magic was gone the minute the company was sold.  Most of the younger generation have kept up the tradition, but its definitely clear that the rules are changing.  Maybe in 100 years, no one will have heard about Canadians and their affiliation to Tim Hortons.  Or, maybe itll continue on as much as the maple syrup and caribou and moose rumours have.  Canadians are fiercely proud of their history and what belongs to them, and Timmies used to fit in that circle that is carefully guarded and maintained, generation after generation..  Many feel it should still be, but others feel that there needs to be a new stereotype developed.

Being Canadian is more about where you get your coffee, of course, but wed be lying if it didn factor into the equation when you meet up with someone.  For some, this is totally hilarity – be them in the country or out – but, to others, Tim Hortons and its impression on Canada is as serious as a snow storm in June.

Author: Kay - Canada

Share it!
Tags: stereotip, canada, cafea, tim, horton


Post a comment

You must be logged in to leave comments. Please login by clicking here.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments yet.