Logo

Retete Nigeriene - Terciul cu Patlagina si Fasole!

Author: admin
Posted: 1 year ago
Read: 4131 times
Retete Nigeriene - Terciul cu Patlagina si Fasole! Image

Retete Nigeriene - Terciul cu Patlagina si Fasole!

RO

Zappernews Săptămâna a 2-a Articolul 1, Nigeria, de Tubonemi Eremie

Acest Terci de Ovăz cu Pătlagină și Fasole: Întotdeauna o delicatețe

Fie că-ti plac sau nu, fasolele  au devenit un simbol renumit în aceste părți. Cunoscute ca și Ewa de către Yorubas, Akidi și Okrikans, fasolele sunt preparate în mai multe moduri. Deși unii le asociază cu balonarea, emfază și indigestie, dacă sunt preparate de cineva care știe ce face atunci aceste legume vor deveni printre cele mai delicioase și sănătoase ingrediente din dieta noastră. Majoritatea copiilor iubesc fasolele, pană și medicii au declarat că fasolele sunt incredibil de sănătoase pentru regenerarea țesutului deteriorat.

Pentru a prepara această delicatesă vă trebuie:

3 cupe cu fasole negre/maro (aproximativ 750 de grame)

Ulei de palmier roșu

1 ceapă de mărime medie

Piper și sare (pentru gust)

Un cub de bulion mare

500g Yam/ Pătlagină/ Cartofi dulci/ Porumb (Opțional)

Unii oameni adaugă și niște languste, dar nu toată lumea, așa că este întrutotul opțional.

Înainte să coci terciul lasă fasolele intr-un bol cu apă rece cam 5 ore. Apoi fierbe fasolele timp de 5 minute și după aruncă apa. Spală fasolele în apă rece și pune-le la o parte. Acest proces de îmbibare și încălzire va ajuta la reducerea elementelor care induc gazarea.

Tăiați cepele, pisați racul (dacă îl folosiți) și piper.

Dacă folosiți yam/ pătlagina/ cartofii dulci atunci spălați-le, curățați-le și tăiați-le fiecare în cuburi de 2cm și apoi lăsați-le la o parte. Dacă folosiți porumb atunci scurgeți lichidul prezervat, clătiți-l și puneți-l la o parte și pe acesta. 

Instrucțiuni pentru gătire:


Puneți fasolele intr-o oală și turnați apă pană când toate fasolele sunt acoperite, apoi porniți aragazul.

Este bine de știut: Dacă aveți un aragaz mai slab atunci fasolele vă vor fi foarte folositoare. Ele se fac foarte repede și nu necesită foarte mult gaz pentru a se face.

Gătiți pană când devin moi, apoi mai adăugați niște apă din când în când, dacă e nevoie. Întotdeauna să țineți apa la același nivel cu fasolele deoarece atunci când fasolele vor fi gata, ele nu vor avea prea multă apă. Prea multă apă poate strica gustul fasolelor.

Atunci când s-a înmuiat terciul cu fasole adăugați cepele, crabul (dacă ați decis să-l folosiți), piperul și restul condimentelor.

Adăugați uleiul de palmier roșu, un pic de sare și mai gătiți încă 5 minute.

Trebuie să țineți minte că pentru a lua ce-i mai bun din fasole trebuie să le gătiți împreună cu următoarele ingrediente: Yam dulce, pătlagina coaptă/ necoaptă, cartofi dulci sau porumb. Dacă decideți să folosiți acestea atunci trebuie să le folosiți exact acum, nu mai devreme dar nici mai târziu. Atunci, nu vă opriți după doar 5 minute, ci doar după ce yam-ul / pătlagina / cartofii sunt gata. Porumbul ar trebui să fie adăugat atunci când opriți flacăra în pasul al cincilea.

Opriți flacăra, adăugați porumbul (dacă ați decis să îl folosiți), lăsați-l să stea timp de 5 minute și apoi mixați delicatesa cu o lingură de lemn.

Terci de Ovăz cu Pătlagină și Fasole este gata. Poftă bună!

Autor: Tubonemi - Nigeria
Traducator: Radu Ivanovici
Sursa photo: www.askteekay.com

 

EN

Zappernews Week 2 Article 1, Nigeria, by Tubonemi Eremie

This Beans and Plantain Porridge: Always a Delight

Like it or not, beans is a renowned staple in these parts. Known as Ewa to the Yorubas and Akidi to the Okrikans, it is prepared in a variety of ways. Although, some associate it with bloating, flatulence and indigestion and heart burn, if well prepared it is delicious and very nourishing. Most especially for children, it is advisable to have beans in the family menu, as it helps growth and repair of worn out tissues.

To cook a delicious healthy meal of beans and plantain porridge, you will need:

    3 cigar cups (approx. 750g) brown/black eyed beans

    Red palm oil (enough to colour)

    1 medium onion

    Pepper & Salt (to taste)

    1 big stock cube

    500g Yam/Plantain/Sweet Potatoes/Baby Corn (Optional)

Some people love to add crayfish while some may prefer not to.

Before you cook Beans Porridge soak the beans in cold water for 5 hours. Boil the beans for 5 minutes and discard the water. Wash the beans in cold water and set aside. This soaking and pre-cooking process will help reduce the gas inducing elements.

Chop the onions, grind the crayfish (if you are using it) and pepper.

If you will use yam/plantain/sweet potatoes, wash, peel and cut them into 1 inch cubes and set aside. If you will use baby corn, drain the preservation liquid, rinse and set aside.

Cooking Directions


 Put the beans in a pot and pour water up to the level of the beans and start cooking.

Note: If you have a pressure cooker, beans is one of the staple foods you will want to use it for. It reduces the cooking time considerably.

 Cook till tender, adding more water from time to time, if necessary. Always keep the water at the same level as the beans so that when the beans is done, you will not have too much water in the porridge.

When the beans porridge is soft, add the onions, crayfish (if using it), pepper and seasoning.

 Add the red palm oil, salt to taste and cook for more 5 minutes on medium heat.

Note that to get the most out of beans, it is best to cook it with one of the following: sweet yam, ripe/unripe plantain, sweet potatoes or baby corn. If you will add any of these, this is when to do so. Then instead of cooking for 5 minutes, cook till the added yam / plantain / potatoes is done. The baby corn should be added when you turn off the heat in step 5.

 Turn off the heat, add the baby corn (if you have chosen to use it), leave to stand for 5 minutes and turn the porridge with a wooden spoon.

The beans porridge is ready. If you cooked the beans porridge without any of the additions, serve with Fried Plantain, Fried Yam or fried sweet potatoes.

This is a great dish for Saturday morning but remember to get the beans par-boiled or other ingredients ready the night before. Bon appetite!

Author: Tubonemi - Nigeria

 

Share it!
Tags: retete, culinar, mancare, delicatesa, terci


Post a comment

You must be logged in to leave comments. Please login by clicking here.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments yet.