Logo

Magiunul de Topoloveni face cinste Romaniei

Author: admin
Posted: 4 years ago
Read: 4634 times
Magiunul de Topoloveni face cinste Romaniei Image

Magiunul de Topoloveni face cinste Romaniei

Food

Când spui magiun de Topoloveni, automat te gândeşti la acele arome naturale nemaîntâlnite în altă parte. Nu e de mirare că acest magiun a devenit un brand recunoscut la nivel internaţional, care a ştiut să se impună în acest domeniu gastronomic cu atâta determinare şi profesionalism.

Cu o poveste ce datează încă din 1914, magiunul natural de prune Topoloveni este produs după o reţetă păstrată încă de atunci, de care se bucură însăşi Casa Majestăţii Regale a României, fiindu-i furnizor.

După ce în luna aprilie a acestui an, Comisia Europeană a aprobat României un program de promovare a produselor agricole în Elveţia, Norvegia şi Federaţia Rusă, în valoare  totală de circa 4,2 milioane euro, iată că Magiunul de Topoloveni va fi promovat şi în alte părţi ale lumii, peste ocean sau în Orient.

Acesta nouă promovare vine după ce reprezentanţii companiei producătoare şi cei ai Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) au semnat un contract de finanţare din fonduri europene în valoare de 981.613 euro.

Campania de promovare va dura trei ani, respectiv 2013-2016, campanie care va începe la 1 august, când se vor demara primele acţiuni de promovare în Elveţia în cadrul primului proiect aprobat României de CE pentru pieţele din Norvegia, Federaţia Rusă şi Elveţia.

Astfel, magiunul va fi prezent în târguri, unde oamenii îl vor putea degusta, dar şi în magazine, cu mostre.

Din valoarea totală a proiectului în primul an, respectiv 2013/2014, suma alocată pentru promovare este de 322.823 euro, în cel de-al doilea 2014/2015 de 329.289 euro, iar în cel de-al treilea an, 2015/2016 de 329.501 euro.

Magiunul de Topoloveni este la fel de „dorit” în Dubai şi America de Nord, graţie unui proiect european câştigat de societatea Sonimpex Topoloveni, în comun cu un consorţiu de producători din Grecia, valoarea atribuită promovării produsului românesc fiind de circa 500.000 de euro.

„O altă surpriză plăcută pentru noi este că, în scurt timp, vor mai veni 500.000 de euro, tot pe un proiect european de promovare a magiunului de Topoloveni, realizat împreună cu grecii, dar pentru zona Americii de Nord şi Dubai, după ce Comisia Europeană a aprobat primul proiect pentru România, în valoare de peste 980.000 de euro partea noastră şi tot datorită magiunului de Topoloveni”, a declarat directorul general al companiei, Bibiana Stanciulov.

Valoarea totală a acestui program este de circa 2,5 milioane de euro, însă României, prin Sonimpex, îi revin doar 500.000 de euro, deoarece firma din Grecia are mai multe produse, precum brânzeturi, vinuri şi măsline, iar perioada de derulare este de trei ani.

Datorită promovării ample a magiunului de Topoloveni în ţări din toată lumea, datorită proiectului de aproape un milion de euro aprobat de Comisia Europeană, producătorii celui mai sănătos magiun realizat într-o fabrică românească speră să atragă cât mai multe fonduri europene, necesare pentru protejarea singurului produs tradiţional românesc recunoscut de către UE, prin indicaţie geografică protejată (IGP), la OSIM, OHIM şi recent la ASRO, prin standardizarea finalizată luna trecută.

Magiunul de prune Topoloveni deţine certificarea de Indicaţie Geografică Protejată (IGP) la nivel european din 8 aprilie 2011, aceasta fiind prima distincţie de acest fel primită de un produs românesc tradiţional.

Tot mai des vom fi martori la răspândirea culturii gastronomice româneşti printre europenii care vor mânca pâine cu magiun de prune Topoloveni, peste care vor pune brânză bio grecească.

Irina Burghelea

Share it!
Tags:


Post a comment

You must be logged in to leave comments. Please login by clicking here.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments yet.