Logo

Japonia/ Pilot F1, ucis pe circuit

Author: admin
Posted: 2 years ago
Read: 6812 times
Japonia/ Pilot F1, ucis pe circuit Image

Japonia/ Pilot F1, ucis pe circuit

RO

Șoferul de Formula Unu Jules Bianchi a murit duminică dimineața într-un spiral francez de la rănile la cap survenite în urma unui accident la competiția Japanese Grand Prix. Șoferul care promitea multe a rămas fără noroc și a murit la vârsta de doar 25 de ani. 

Familia lui Bianchi a făcut anunțul vinery seara (sâmbătă dimineața în Franța). El se afla în comă indusă de medici după ce a suferit răni puternice la cap în accidentul de toamna trecută.  

„Jules a luptat până la sfârșit, la fel ca întotdeauna, dar astăzi, a pierdut lupta” a declarat familia lui Biachi pentru presă. „Durerea pe care o simțim este imensă și nu poate fi descrisă. Noi dorim să mulțumim personalului medical de la CHU din Nice care l-a îngrijit cu multă dragoste și dedicație. Vrem de asemenea să mulțumim personalului de la Centrul Medical General din prefectura Mie (Japonia) care l-a îngrijit pe Jules imediat după accident, precum și celorlalți medici care au avut grijă de el în ultimele luni.”

Bianchi a fost în comă după accidentul de pe 5 ctombrie, în care s-a ciocnit cu o macara folosită pentru a ridica o altă mașină ce fusese într-un accident.  

Bianchi concurat în 34 de raliuri în sezoanele din 2013 și 2014, câștigând puncte pentru Manor – pe atunci cunoscut sub numele de Marussia – ajungând pe locul 9 la raliul de la Monaco Grand Prix.  

În 1969, unchiul șoferului Marussia, Lucien – care concurase de asemenea în Formula Unu – a fost ucis la Le Mans în antrenamentele pentru raliul de 24 de ore.  

Lucien, care a terminat pe locul trei pentru Cooper BRM la Monaco Grand Prix din 1968, când a urcat pe același podium cu dublul campion mondial Graham Hill, a pierdut controlul mașinii sale, un Alfa Romeo, și s-a ciocnit cu un stâlp de telegraf.

Bianchi este primul șofer care a murit în urma rănilor provocate de un accident în timpul raliului Formula Unu după moartea tragică a triplului campion mondial, Ayrton Senna, care a murit în 1994 în timpul competiției San Marino Grand Prix.  

Bianchi a murit la spitalul Centre Hospitalier Universitaire în orașul lui natal, Nice, unde a fost tratat după ce a revenit din Japonia. 

Accidentul lui Bianchi a avut loc la sfârșitul circuitului din Suzuka. Din cauza condițiilor rele de vreme, a ploii în special, mașina lui Bianchi a alunecat în afara pistei și s-a lovit de o macara ce ridica Sauberul pilotului german Adrian Sutil, care se ciocnise în același loc cu câteva minute înainte. 

Secțiunea pistei unde a avut loc accidentul fusese înconjurată de bandă galbenă de către organizatorii cursei din cauza accidentului lui Sutil, dar nu au reușit să prevină al doilea accident.

Un grup creat de către organizația ce organizează sportul, FIA, a investigat accidentul și a descoperit că Bianchi a ieșit de pe pistă într-o zonă interzisă, că „a apăsat și pe accelerație, și pe frână în același timp, folosind ambele picioare„ și astfel nu a reușit să mai controleze mașina. I s-au blocat și roțile din față ale mașinii. 

Grupul a declarat de asemenea că Bianchi „nu a încetinit suficient pentru a evita pierderea controlului mașinii”. 

Șoferii de Formula 1 actuali, mulți din lumea raliurilor din Franța, au postat imediat tributuri și și-au exprimat condoleanțele pentru familia lui Bianchi. Lumea nu va ști niciodată cât de departe ar fi ajuns Bianchi, dar familia lui știa întotdeauna riscurile la care acesta se supunea la fiecare raliu. Lumea îl va uita și va merge mai departe, dar familia lui va rămâne marcată pentru totdeauna.  

Autor: Ishan Hasnat - Bangladesh
Traducător: Raluca Ivanovici
Sursa photo: www.mirror.co.uk

EN

Formula One driver Jules Bianchi died early Saturday in a French hospital from head injuries sustained in a crash at last years Japanese Grand Prix. The promising driver’s luck ran out at the early age of 25.

Bianchis family made the announcement Friday evening (Saturday morning in France). He had been in a medically induced coma after suffering a severe head injury in the crash last fall.

“Jules fought right to the very end, as he always did, but today his battle came to an end,” the Bianchi family said in the statement. “The pain we feel is immense and indescribable. We wish to thank the medical staff at Nice’s CHU who looked after him with love and dedication. We also thank the staff of the General Medical Center in the Mie Prefecture (Japan) who looked after Jules immediately after the accident, as well as all the other doctors who have been involved with his care over the past months.

Bianchi had been in a coma since the Oct. 5 accident, in which he collided at high speed with a mobile crane which was being used to pick up another crashed car.

Bianchi competed in 34 races over the 2013 and 2014 seasons, scoring the first ever championship points for Manor — then known as Marussia — by finishing ninth at last years Monaco Grand Prix.

In 1969, the Marussia drivers great-uncle Lucien -- who also raced in Formula One -- was killed at Le Mans in practice for the 24 Hours sportscar race.

Lucien, who had finished third for Cooper BRM at the Monaco Grand Prix in 1968 when he shared the podium with double champion Graham Hill, lost control of his Alfa Romeo and hit a telegraph pole.

Bianchi is the first driver to die of injuries sustained in an F1 race since three-time world champion Ayrton Senna was killed at the 1994 San Marino Grand Prix.

Bianchi died at the Centre Hospitalier Universitaire in his hometown of Nice, where he had been since his emergency treatment in Japan in the days after the accident.

Bianchis accident occurred at the end of the race at the Suzuka circuit. In rainy, gloomy conditions, Bianchis car slid off the track and ploughed into a crane picking up the Sauber of German driver Adrian Sutil, who had crashed out at the same spot one lap earlier.

The section of the track where the accident occurred was subject to double yellow caution flags from race marshalls, due to Sutils crash, but they failed to prevent a second accident.

A working group of the sports governing body, the FIA, investigated the accident and found that as Bianchi went off track into the run-off area, he "applied both throttle and brake together, using both feet" and thus over-riding the failsafe mechanism. His front wheels had also locked.

It also said that Bianchi "did not slow sufficiently to avoid losing control."

Current F1 drivers, many in the French motor racing world, and fans immediately began posting tributes and sympathy on social media. The world will never know how much he might have gone on to achieve but Bianchis family were always acutely aware of the risks involved. The world will soon forget it and move on, but his family will have a scar their entire life. 

Author: Ishan Hasnat - Bangladesh

Share it!
Tags: formula 1, accident, raliu, japonia, franta,


Post a comment

You must be logged in to leave comments. Please login by clicking here.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments yet.