Logo

Google, mai puternic decat Apple!

Author: admin
Posted: 1 year ago
Read: 3067 times
Google, mai puternic decat Apple! Image

Google, mai puternic decat Apple!

RO

Într-o dezvoltare semnificativă, Alphabet, compania care deține Google, a devenit cea mai valoroasă din lume, după ce a întrecut-o pe Apple, care a deținut această poziție din 2010. Alphabet a lansat ultimul raport de câștig în care arată că a avut un profit de $4,9 miliarde în al patrulea trimestru al anului, o sumă mai mare față de cele $4,7 miliarde de anul trecut.  

Anunțul acesta a crescut prețul acțiunilor companiei Alphabet la peste 9%, la $752, ceea ce a dus la o capitalizare a pieței de $568 miliarde – puțin mai mult decât cel al Apple, $535 miliarde.  

Acesta este un eveniment remarcabil pentru Google, care a restructurat compania pentru a deveni Alphabet acum 6 luni. De atunci, piața pentru Alphabet a crescut cu peste $200 de miliarde.  

Ceea ce e uimitor e că în ciuda creșterii în valoare, produsele Google rămân cam la fel – nu s-a adăugat nici un produs nou la gama de produse și nici nu s-a văzut o diferență prea mare în finanțele companiei. Se pare doar că piața a realizat că Google este o companie puternică ce va produce zeci de miliarde de dolari în următoarele decenii.  

 Alphabet este același Google dintotdeauna. Venitul Alphabet vine din căutări, YouTube, hărți, Android și reclame – toate acestea fiind produse Google. Noul șef executiv al Alphabet este Sundan Pichai, un indian.  

Cum se explică această creștere extraordinară a Google? Simplicitatea e lucrul care face Google-ul o companie atât de special. O simplicitate pe care o vedeți și în motorul de căutare. Marissa Mayer, o fostă angajată a Google, care este acum directoarea Yahoo, explică succesul Google:  

„Google are funcționalitatea unui cuțit elvețian de armată, dar prima pagină e modalitatea prin care noi ne apropiem de el atunci când este ascuns. E simplu, e elegant, puteți să-l ascundeți în buzunar, dar vă ajută enorm atunci când aveți nevoie. Mulți dintre competitorii noștrii sunt ca un cuțit de armată elvețian – ceea ce poate fi intimidant și câteodată periculos” a declarat doamna Mayer.  

Un analist de top, Neil Doshi, directorul de cercetare de la Mizuho Securities declară că „se pare că Google va continua să execute publicitate mobilă. Acum doi sau trei ani, telefoanele mobile au ajutat Google-ul foarte mult. Existau temeri că acestea ar putea avea un impact negativ asupra afacerii principale, dar din moment ce telefoanele mobile sunt cele mai folosite pentru căutări acum, publicitatea mobilă devine din ce în ce mai aproape de căutarea pe computer în valoare.”  

Diferența dintre Google și Apple este că Apple nu a prezentat idei noi după ce Steve Jobs a murit. Apple a câștigat $16,3 miliarde în anul precedent, dar a pierdut $3,6 miliarde pe proiecte noi. Proiectele experimentale ale Google precum mașinile ce se conduc singure și programele de pe internet au avut succes, iar venitul operațional a crescut la $23,4 miliarde din cauza creșterii publicității online.  

În timp ce piața pedepsește Apple-ul pentru lipsa de proiecte noi sau diferite, aceeași piață îl răsplătește pe Google pentru exprimentele în tehnologie. 

Autor: Raghav Hegde - India
Traducător: Raluca Ivanovici
Sursa photo: www.youtube.com

EN

In a significant development, Alphabet, which is the company the holds Google, has become the most valuable company in the world, having surpassed Apple, which held this position since 2010. Alphabet has released its latest earning report where it stated that it had made a profit of $4.9 billion for the fourth quarter of the year, up from $4.7 billion a year ago.

The big announcement pushed Alphabet’s share price to over 9%, to $752, which has pushed its market capitalization to $568 billion – slightly higher than Apple’s market cap, which is $535 billion.

This is a remarkable turnaround for Google, which restructured the company to become Alphabet around 6 months ago. Since then its market cap has risen by over $200 billion.

What’s astonishing is that in spite of the major rise in its valuation, Google’s products remain pretty much the same – there hasn’t been a single important new addition to its product range and there hasn’t been any major difference in its finances either. It’s just that the market has realized that Google is a good, solid business, which will create a steady stream of billions of dollars in revenue over the next few decades.

Alphabet is still the same Google. Alphabet’s revenue comes from search, YouTube, maps, Android and advertising – all of which are Google products. Alphabet’s new chief executive is the Indian born Sundar Pichai.  

What explains Google’s extraordinary rise? It’s the simplicity, more than anything that makes Google such a special company. A simplicity that you can see in its search engine. Marissa Mayer, a former Google employee who is now CEO of Yahoo explains Google success here:

“Google has the functionality of a really complicated Swiss army knife, but the homepage is our way of approaching it closed. It’s simple, it’s elegant, you can slip it in your pocket, but it’s got the great doodad when you need it. A lot of our competitors are like a Swiss army knife open – and that can be intimidating and occasionally harmful,” Ms. Mayer said.

An top analyst, Neil Doshi managing director of research at Mizuho Securities says, It looks like Google continues to execute on mobile [advertising]. Two or three years ago mobile was a big head wind for Google. There were concerns that it [had] a negative impact on its desktop business, but as mobile takes over for more searches, mobile ads are becoming closer in value to the desktop ads."

The difference between Google and Apple is that Apple is not showing any ideas about the future since Steve Jobs’ untimely death. Apple did make $16.3 billion in the previous year, but lost $3.6 billion on new projects. Google’s experimental ventures such as self-driving cars and internet balloon programs have been extremely successful so far and its operating income has risen to $23.4bn largely because of the growth of online advertising.

While the market has been punishing Apple for not coming up with anything new or different, it has been rewarding Google for spending big on its many technology gambles.

Author: Raghav Hegde - India

Share it!
Tags: google, curiozitati, tehologie, android, apple,


Post a comment

You must be logged in to leave comments. Please login by clicking here.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments yet.