Logo

Bangladesh/ Imbracaminte traditionala, Barbati

Author: admin
Posted: 3 years ago
Read: 7001 times
Bangladesh/ Imbracaminte traditionala, Barbati Image

Bangladesh/ Imbracaminte traditionala, Barbati

RO
Potrivit cifrelor estimate în 2014, Bangladesh este pe locul 8 în lume în topul celor mai populate țări cu o economie în dezvoltare. Localizată în sudul Asiei, țara rămâne însă conservativă, deoarece majoritatea rămâne săracă și trăiește un standard de viață sărac. Din acest motiv, oamenii prețuiesc mult tradițiile și le respectă, făcând puține schimbări asupra stilurilor lor de viață obișnuite. Bărbații din Bangladesh sunt în special văzuți ca cei care trebuie să poarte povara de a pune mâncare pe masa familiei în timp ce femeile sau nevestele trebuie să gătească și să aibă grijă de case. Se spune că trebuie să ne îmbrăcăm în funcție de locul în care vom fi, iar acest lucru poate fi văzut în modul în care se îmbracă bărbații din Bangladesh. Bărbații din Bangladesh sunt văzuți purtând de obicei haine tradiționale precum Kurta, Fatua și Shalwar Kameez. În zonele rurale însă, bărbații din Bangladesh iubesc să poarte Lungi sau Dhoti (dhuti) ca haine obișnuite. Shalwar Qameez este o îmbrăcăminte lungă care ajunge mai jos de genunchi și este la fel de populară și în rândul femeilor din Bangladesh: dar diferența este că aceasta seamănă mai mult cu un Panjabi și o pajama pentru bărbați: în timp ce femeile poartă o rochie creată mai mult ca o dupatta. Kurta sau Fatua pe de altă parte, seamănă cu un tricou mai lung care îți acoperă șoldul și este purtat ca o îmbrăcămite pe deasupra. Bărbații o poartă cu lungi în zonele rurale. Lungi-ul este o îmbrăcăminte tradițională pentru bărbați pentru partea de jos a corpului și care ajunge până la genunchi și seamănă cu o fustă. Bărbații o leagă în jurul taliei cu un nod special. Deseori veți vedea fermieri lucrând și purtând doar lungi sau dhoti. Mai mult chiar, lungi sau dhoti este îmbrăcămintea tradițională de purtat acasă pentru mulți bărbați din Bangladesh.  

Autor: Mamata Bashar - Bangladesh
Traducător: Raluca
Sursa photo: www.aljazeera.com
EN
According to figures estimated in 2014, Bangladesh ranks the eighth on being the most populated country of the world with an emerging economy.  Located in South Asia, the country yet remains conservative as majority remains poor and live in poor standard of living. For this reason, they treasure their traditions and live with it, making fewer changes on their regular lifestyles.  Men of Bangladesh are generally thought to be given the burden to run and feed their family while the wives or females cook and manage homes.  It is said one must dress according to the place you will be in, and this can be seen largely among the males of Bangladesh. Bangladeshi men are normally seen in traditional Kurta, Fatua and Shalwar Kameez as formal wear. However in the rural areas, the Bangladeshi men love to wear traditional Lungi or Dhoti (dhuti) as casual attire. Shalwar Qameez is a long outfit which normally goes below the knees and is equally popular in Bangladeshi women: but one difference is that this generally is like a panjabi and pajamas for guys: while the women wear it as designed girly dress with a dupatta. Kurta or Fatua, on the other hand, is like loose t-shirt that covers your hip and it worn as a top wear. Men usually wear it with Lungi in rural areas. A Lungi is a traditional men wear for the lower part of the body that is at least has a length of your knees and looks like a loose round skirt with no general fitting. Men usually tie this on their waist with a special knot they do on the lungi to lung around their waist. Often you would see farmers working just wearing traditional Lungi or Dhoti. Furthermore, Lungi or Dhoti is common casual attire for home for many men in Bangladesh.

Author: Mamata Bashar - Bangladesh

Share it!
Tags: bangladesh, haine, traditii, asia,


Post a comment

You must be logged in to leave comments. Please login by clicking here.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments yet.