Logo

Avantajele jogging-ului in timpul noptii!

Author: admin
Posted: 1 year ago
Read: 5517 times
Avantajele jogging-ului in timpul noptii! Image

Avantajele jogging-ului in timpul noptii!

RO

Avantajele jogging-ului in timpul noptii

Jogging-ul este simplu, flexibil si nu are nevoie de nici un tip de echipament special  pentru a-l practica. Jogging-ul mai este de asemenea mai bun pentru genunchi, calcai si solduri decat alergarea. Jogging-ul ne ajuta sa slabim si sa ardem mai multe calorii decat antrenamentul. Jogging-ul in timpul  noptii va arde mult mai multe calorii si va scade greutatea cu mult mai mult decat in timpul zilei. Daca astepti pana seara ca sa fugi atunci ai destul timp ca sa acumulezi „combustibil” care va va face corpul mult mai energizat si pregatit pentru antrenament.

Un om de stiinta experimentat a condus un experiment a jogging-uluiin timpul noptii in Universitatea South Carolina. Experimentul a fost efectuat pe mai multe persoane pentru a confirma sau studia beneficiile jogging-ului din timpul noptii, si a avut ca rezultat faptul ca somnul se imbunatateste daca facem jogging inainte sa ne culcam si ca vom avea o viata mai sanatoasa si o dimineata mai inviorata. Totul are avantaje insa are de asemenea si mai multe dezavantaje. Din acest motiv mai multe masuri de precautie trebuiesc luate inainte sa incepeti sa faceti joggin in zone urbane, rurale si sub-urbane. De asemenea va trebui sa va consultati cu doctorul vostru inainte sa incepeti jogging-ul din timpul noptii.

Jogging-ul in timpul noptii nu este potrivit pentru cei care au o rutina de lucru incarcata sau pentru femeile muncitoare, dar este foarte bun pentru atleti. Atletii fac jogging pentru a-si imbunatati sanatatea, pentru a ramane sanatosi si pentru a putea dormi in timpul mai usor. Asa ca daca vrei ca sa ai un somn mai usor si calm atunci trebuie sa incepi sa faci jogging in timpul noptii.

Profesorul de stiinta sportiva Shawn D. YoungStedt a declarat ca din cauza temperaturii corpurilor noastre foarte ridicate si eliberarii de energie -  metabolizarea hormonilor – unii alergatori prefera sa faca jogging in timpul noptii. Acestia fac aceasta decizie deoarece jogging-ul este foarte sanatos si deoarece este mult mai mult aer curat ,mai putin trafic si mai putina aglomeratie.

Daca te-ai obisnuit sa faci jogging in timpul noptii trebuie sa exersezi un pic pana sa te obisnuiesti complet cu jogging-ul in timpul noptii.Jogging-ul in timpul noptii este diferit de jogging-ul din timpul zilei deoarece toate locurile arata diferit si corpul nostru nu este obisnuit cu acel fus orar. Cumparati o lanterna ca sa va putet feri de animale periculoase. In „Lumea Alergatorului” Mona Merrill, un alergator profesionist, a declarat ca „simtul echilibrului unei persoane se schimba drastic in timpul noptii”.

Trebuiesc luate masuri de siguranta atunci cand faceti jogging, mai ales seara. Jogging-ul cu un grup atletic, cu familia sau cu prietenii reduce riscul. Cea mai sigura ruta este cea mai predictibila si cea mai iluminata. De asemenea echipament reflectiv ar trebui purtat pentru ca sa fii vizibil soferilor. Nu conteaza cat de mult iti place sa asculti muzica in timp ce faci jogging, in timpul noptii nu poti asculta.

Temperatura joaca un rol foarte important in orice tip de antrenament. Deci in zilele cele mai calde este foarte bine sa faci jogging seara deoarece temperatura este mult mai scazuta si strazile sunt goale asa ca poti face jogging in liniste si pace

Autor: Muniba Mazar - Pakistan
Traducator: Radu Ivanovici
Sursa photo: www.trainbodyandmind.com

EN

Advantages of night jogging

As jogging is simple ,flexible and does not need special equipments like we need to exercise. And jogging is good for our knees, ankle and hips as compare to running. As jogging helps us to reduce weight and burn more calories as compared to exercise. Night Jogging will reduce more weight and burn more calories than jogging in the day. If you wait until nighttime to jog, you can make sure getting some fuel into your body and starting your workout much less rigid and creaky than you do when jogging first thing in the morning.

Research related to Night Jogging conducted by an experienced scientist in 2006 at South Carolina University, a research was conducted on different people to confirm or study the benefit of jogging at night and the result concluded that the sleeping improves if we jog before going to bed and have a healthy life and fresh morning. Everything has advantages as well as disadvantages, so precautionary measures should be taken before you start anything or jog in rural, urban, or sub-urban areas.  And should also consult your doctor or physician before starting your jogging at night.

Night Jogging is not suitable for those who have a busy office routine or for working women, but it is also good for athletes to perform well. Athletes are jogging so to improve their health as well as to remain healthy and to have a good sleeping pattern. So if we need to have a good sleeping pattern we should start jogging at night.

Due to our body high temperature and release of energy-metabolizing hormone some joggers prefer night jogging, as said by the Ph.D professor of exercise science Shawn D. YoungStedt. As night jogging is healthy because we get plenty of fresh air and less traffic and crowd.

If you are habitual of doing jogging in day give your body time to adjust to jog at night. Because jogging at night is different from jogging in the day because the familiar places seem to look change so we should prepare our body as well as our self for this change routine buy a headland or flash to illuminate your way so to prevent yourself from harmful animals. In “Runner’s World” Mona Merrill the adventure racer told that “A person’s sense of balance is different after dark”.

Safety measures should be taken especially at night. Jogging with athlete group, family or with friends reduces the risk factor. It is good to select the area which is well-lit or predictable route. Also wear reflective gear so the outcoming driver can see you. As you may enjoy the soundtrack, but do not use headphones so to avoid from risk factor or you can listen to potential danger.

As temperature plays a crucial role in your jogging or exercise. So in warm days it is good to have jogging at night because at night the temperature is low and the streets are empty and you could peacefully do jogging.

Author: Muniba Mazar - Pakistan

Share it!
Tags: sport, alergari, jogging, antrenament, slabire


Post a comment

You must be logged in to leave comments. Please login by clicking here.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments yet.